CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

09/11/2007

احبه كثيرا منذالصغر .....
وكم كنت احب ان اجلس بجواره واشتاق اليه كثيرا
و رغم ذلك الحب كنت اسكن بعيد عنه
ولكن ذلك كان يؤلمنى جدا
فكنت اذهب انا والاسره لزيارته مره فى العام فى اجازه الصيف وعند قدوم الاجازه كنا ننتظر من ابى تحديد الموعد وعندما كان يحدد ابى الموعد لزيارته كانت الفرحه تغمر قلبى
وكنت لم اقدر ان اسيطر على نفسى من كثرة السعاده وكنت لا انام طوال الليل منتظرهً قدوم الفجر كى نركب السياره ونذهب اليه
وعندما نصل كنت اجرى اجرى .............. واجلس بجواره ولا اريد ان آاكل بل كل ما كان يهمنى هو ا ن لا تفارق عيناى النظر اليه وعند الرجوع الى البيت كم كنت ابكى لفراقه لانى لم اره الا العام القادم
كم عشقته وكم احببته وكم كنت اريد ان اسكن بجواره وكم
كنت ارتاح وانا بجواره وانسى كل همى
ولكن شاء القدر ان اكون دائما بعيد عنه انه...........البحر الذى عشقته منذ الصغر

9 comments:

السكندرى said...

إنها مشاعر فياضة
واحاسيس مرهفة
تنم عن شخصية متميزة جدا
شاعرية جدا

أدعو الله أن تسكنى بجواره
بجوار البحر
كما تحبين
وان يبلغك كل آمالك وأمنياتك

أبو حنين السكندرى

جيل الصحوة

البِـئرُ والظمّأْ said...

سلام الله عليكي يا ولاء

ايه الاخبار
يا رب تكوني بخير
شكلك جديده في عام امدونات
مدونتك رقيقه خالص
و من كلامك شكلك انسانمه حساسه جدا
هبقا اجيلك علطول ان شاء اله


بس انتي كاتبه ليه ميل مش فيمال في البروفيل

؟؟؟؟؟



تحياتي ليكي يا قمر



زيزي

walaa said...

شكرا لك على هذه اللفته منك وعلى العموم انا غيرتها وخلتها فيمال

WhItE HeArT said...

جميل قوي ان الواحد يحب البحر لإن البحر دايما بيعبر عن المشاعر الهادية بس مننساش ان زي ماكل الناس بتقول البحر غدار ولما بيغدر بيغدر صح وفجأه انا عن نفسي بحب البحر بس بخاف منه مش لإني مبعرفش اعوم لإني بكره الغدر

تحياتي ليكي

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً said...

نعم انه البحر

انه من يستمع اليك دون شكوى

انه البحر سر من اسرار الكون


ولي ذكريات مع البحر

وهي ولظروف قرب سكني من البحر مدة 20 دقيقة
كنت حينما اتضايق من شئ او اكون مخنوق
اروح البحر واشوف صخرة واقعد علها واقعد اشكيله
انه البحر
احساسيس حضرتك رائعة بارك الله فيكي

رغيف عيش said...

البحر ... إنه الذي يعطي بلا حدود كما أن أنظارنا لا ترى نهايته
ما أجمل نسماته الجميلة وهواءه الذي يلف الجسد فيطفيء نار الحياة الملتهبة من جولنا وحتى في أجسادنا مما نرى من شد الحياة وقسوة الناس
شكرا لهذه العرض الجميل ورغم أني لست قريبًا من البحر إلا أنني عشت هذه اللحظات كما الحقيقة

مدحت محمد said...

ده انا بقى بعشق البحر جدا
من صغرى
وانا يمكن محظوظ
انى دايما ابقى جانبه
حتى لما ربن كرمنى بوظيفة اتعينت فى مينا
يعنى كمان فى وشى على طول
تحياتى

سندباد said...

البحر صديق لكل الناس
انا اعشق البحر ورغم بعيد عنه دائما انما اعشقه واعشق صوته
واتمني دائما وحلمي ان اقيم بجواره شكرا علي البوست الجميل ده
علي فكرة مدونتك جميلة جدا
تحياتي

مهندس مصري بيحب مصر said...

مدونتك جميلة و رقيقة يا ولاءو تعبر عن شخصية رومانسية و لكنها ذات عقل مفكر و متدينة بفطرتها مع طيبة واضحة
و كل ده كويس بس ليه ما بترديش على التعليقات ؟
انتي عارفة ان ردك على تعليق كل شخص بيشعره بأهميته عندك و يخليه يجيي و يعلق تاني
مش شرط نتفق أو نختلف في الرأي المهم المعلق يشعر بالإهتمام به و إحترام رأيه
و ده عن طريق ردك عليه
غعتبريها نصيحة لوجه الله من أخ ليكي في عالم التدوين
و دمتي بكل خير يا ولاء
:)